Afspraak voorbereiden
Vaak is er een behoefte en noodzaak dat de patiënt zich verder inleest en voorbereidt op een bepaalde afspraak.
Er zijn twee vormen van voorbereiding op een afspraak:
Specifieke informatie bij een afspraak
Voor veel afspraken geldt dat patiënten altijd dezelfde informatie aangeboden krijgen. Deze informatie helpt de patiënt goed voorbereid op de afspraak te laten zijn. Bijvoorbeeld doordat de patiënt na het lezen van de informatie bepaalde kennis heeft. Of omdat de patiënt dan weet dat hij bepaalde dingen wel of juist niet moet doen voor een afspraak, zoals nuchter blijven voor een scan.
Deze informatie kan je de patiënt digitaal aanbieden bij de afspraakinformatie in het patiëntportaal. Dit stel je 1x in op basis van onder andere de afspraakcode uit HiX.
Algemene informatie over voorbereiden afspraak
Naast de specifieke voorbereiding zijn er ook algemene of praktische zaken ter voorbereiding op een afspraak. Bijvoorbeeld: welke algemene vragen kan je stellen in een gesprek met een zorgverlener? Hoe kom je op de afgesproken plek?
Een patiënt wordt op verschillende plekken in Mijn UMC Utrecht geleid naar deze algemene informatie.
Klik op 'Volgende stap' om de schermen en stappen die hierbij horen te bekijken. Eerst zie je hoe de specifieke informatie wordt aangeboden. Daarna de algemene informatie.