Terug

Contentbeheer

Door de inhoud van onze websites zorgvuldig bij te houden en optimaliseren, helpen we onze bezoekers bij het gebruik ervan. Het beheren van content gebeurt volgens verschillende richtlijnen. 

Merkplatform

Om ons verhaal extra kracht en duiding te geven, is het belangrijk dat al onze uitingen passen bij waar we voor staan en gaan en herkenbaar zijn als UMC Utrecht-uiting. Hiervoor gebruiken we richtlijnen voor onze inhoud die zijn vastgelegd in het merkplatform. 

Schrijfwijzer 

De schrijfwijzer beschrijft de manier waarop wij communiceren met onze doelgroep: de taal van het UMC Utrecht. Onze taal gaat niet over wat we zeggen maar over hoe we het zeggen. Het is de manier waarop we zinnen in elkaar zetten, de woorden die we kiezen. 

Tone of voice 

Hoe schrijven we merkwaardige teksten? Met andere woorden: hoe vertaalt samen en innovatief zich in onze teksten; hoe schrijf je warm, eerlijk en actief? 

Beeld

We willen het verhaal, onze corporate identiteit, van het UMC Utrecht versterken, en met meer impact brengen, door middel van passende en krachtige fotografie. Hiervoor passen we verschillende uitgangspunten toe. 

Inloggen

Kijk voor de inloggegevens op Connect.

Merkplatform

Digitale toegankelijkheid

Ieder mens heeft het recht om te leven als ieder ander en mee te doen in de maatschappij. Gebruikmaken van de mogelijkheden die het internet, computers en smartphones ons bieden hoort daar natuurlijk bij. Juist daarom is het belangrijk dat digitale dienstverlening toegankelijk is voor iedereen. Om hierbij te helpen heeft de overheid de website digitoegankelijk.nl in het leven geroepen, waar ze het principe uitleggen en richtlijnen delen. 

Digitoegankelijk.nl

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) bestaat vaak uit kleine aanpassingen aan onderdelen van een website. Een groot deel van deze aanpassingen vinden plaats binnen de techniek van een website, maar een deel wordt ook uitgevoerd binnen de inhoud. Deze wijzigingen zijn los van elkaar kleine ingrepen, maar in combinatie met andere optimalisaties en elkaar kunnen ze de gebruikersvriendelijkheid en prestaties van een site verbeteren. Google heeft hiervoor een handleiding met bijbehorende cursus ontwikkeld. 

Google Search Central